• Geen producten in je winkelmand.

De cursus burn-out is bedoeld voor mensen die op dit moment kampen met een burn-out maar ook voor diegenen die een burn-out in de toekomst willen voorkomen.

99.00
Cursus toegang

1 jaar

Aantal studenten

317

Gemaakt door
IMNL & Stichting Gezondheid

Het hebben van stress is niet per definitie ongezond. Stress is een natuurlijk verschijnsel waar iedereen wel eens last van heeft. Maar als de stress lang aanhoudt en er geen sprake is van ontspanning, kunnen we spreken van ongezonde stress. Ongezonde stress leidt tot overspannenheid of een burn-out als de signalen niet vroegtijdig worden herkend en er niet op tijd wordt ingegrepen.

Burn-out komt vaak voor. Onderzoek van TNO en het CBS wijst uit dat bijna 1 miljoen Nederlanders te maken hebben met burn-out-gerelateerde klachten. Dat is 1 op de 8 werknemers! De cursus burn-out is bedoeld voor mensen die op dit moment kampen met een burn-out maar ook voor diegenen die een burn-out in de toekomst willen voorkomen.

Wat krijg je?

  • hulp bij het stellen van de diagnose
  • overzicht van therapiesoorten
  • tips voor het omgaan met een burn-out
  •  wat je zelf kunt doen

Waarom deze cursus burn-out?

  • duidelijke video’s
  • snel resultaat
  • helpt burn-out voorkomen
  • ondersteunt het herstelproces
  • makkelijk vol te houden
  • geen dure coaching, of minder kosten als u een behandeling ondergaat
  • voor werkgevers: verminder het ziekteverzuim
  • ervaren coaches en experts stopten hun kennis in de video’s
  • de meest complete methode
  • onafhankelijk
  • veel praktijktips
  • makkelijk bestellen via de webshop
  • met werkboek van meer dan 100 pagina’s
  • 50 extra video’s met tips en oefeningen
  • extra: therapie-video van een uur
  • extra: Engelse e-books
  • u steunt het werk van Stichting Gezondheid

Voorbeeld video - Burn-out Symptomen

Wat komt er in de cursus aan bod?
De cursus heeft een totale duur van twee uur en telt acht hoofdstukken:

  • Wat is een burn out
  • Symptomen
  • Oorzaken en cijfers
  • Therapiemogelijkheden
  • Burn out voorkomen
  • Zelfhulp 1
  • Zelfhulp 2
  • Na een burn out

Meer info: http://stichtinggezondheid.nl/burn-out/

Zijn je hersenen opgebrand?

Burn-out is iets dat je waarschijnlijk hebt meegemaakt of op een gegeven moment zult ervaren. Het is gebruikelijk om je opgebrand te voelen. Helpguide.org beschrijft het als volgt: "Burn-out is een toestand van emotionele, fysieke en mentale uitputting veroorzaakt door overmatige en langdurige stress." Het voelt net zoals het klinkt. Je voelt je uitgeput en moe. Je bent niet geïnteresseerd in het doen van de dingen die je normaal leuk vindt en begint je terug te trekken uit de wereld.

Er zijn fysieke, emotionele en gedragsmatige tekenen en symptomen veroorzaakt door burn-out.

Fysieke tekenen

Helpguide.org zegt dat sommige fysieke tekenen om op te letten zijn: "Je de hele tijd moe en uitgeput voelen, frequente ziekten, hoofdpijn of spierpijn, en verandering in eetlust, slaap of gewoonten."

Misschien ben je normaal gesproken een persoon die zelden ziek wordt, maar de laatste tijd voel je je altijd slecht of ziek. Als je opgebrand bent, is je lichaam versleten. Je voelt je niet alleen moe, je lichaam is moe.

Dit kan het moeilijk maken voor je lichaam om ziekten te bestrijden en je gezond te houden. Veranderingen in gewoonten of eetlust kunnen een goede indicator zijn van burn-out. Houd een oogje in het zeil voor een verandering die kan wijzen op een onderliggend probleem.

Emotionele symptomen

Enkele van de emotionele symptomen zijn: "Gevoel van falen, zich hulpeloos voelen, onthechting, verlies van motivaties, steeds cynischer en verminderd gevoel van voldoening." Hoewel je je emoties constant voelt, kan het moeilijk zijn om te herkennen wanneer er veranderingen plaatsvinden.

Je merkt het misschien niet als je in een negatievere gemoedstoestand glijdt of als je je los begint te maken van de wereld. De beste manier om deze veranderingen op te merken is door de mensen om je heen erbij te betrekken. Zorg ervoor dat je met je goede vrienden en familie praat.

Ze zullen waarschijnlijk emotionele veranderingen in je opmerken voordat je ze in jezelf opmerkt. Als je de verandering begint te voelen of op te merken, check dan bij hen in en kijk of ze het ook hebben opgemerkt. Ze zullen zich waarschijnlijk opgelucht voelen dat je het hebt opgemerkt en zullen het met je willen bespreken.

Gedragssignalen zijn ook indicatief voor burn-out

Een paar daarvan zijn: "Je terugtrekken uit verantwoordelijkheden, jezelf isoleren, uitstellen, voedsel, drugs of alcohol gebruiken om ermee om te gaan, je frustraties op anderen wegnemen of werk overslaan."

Gedragssymptomen zouden het gemakkelijkst op te merken moeten zijn. Je gaat dingen doen die niet op jou lijken. Misschien neem je extra lange lunchpauzes of begin je vroeg van je werk te vertrekken terwijl je voorheen altijd op tijd was.

Je zou een nieuwe gewoonte kunnen beginnen om elke avond meerdere bieren te drinken. Misschien stop je met rondhangen met je vrienden of begin je nooit aan je projecten totdat ze moeten worden voltooid. Hoewel je vrienden en familie misschien een beetje aarzelen om je te vertellen over emotionele veranderingen die ze in je zien, zullen ze eerder praten over de gedragsveranderingen.

Dit kan zijn dat ze constant vragen wanneer je langskomt of je oppakken omdat je ergens te laat op bent. Ze merken misschien niet dat er een onderliggend probleem is, maar ze zullen de verandering waarschijnlijk opmerken.

Laatste gedachten

Over het algemeen kunnen veel van deze symptomen andere dingen betekenen of wijzen op andere ziekten en problemen. Zorg ervoor dat je altijd in harmonie blijft met je lichaam, zodat je kunt helpen bepalen waar de symptomen naar wijzen.

Zorg ervoor dat je luistert naar de mensen om je heen als ze dingen opmerken. Ze hebben niet te maken met een burn-out, maar ze zullen de veranderingen in je opmerken als je ermee omgaat. Het kan moeilijk zijn om deze veranderingen in jezelf op te merken, maar hoe eerder je dat doet, hoe eerder je iets kunt doen aan het opgebrand zijn en terug kunt keren naar je normale zelf.

Stress/Burn-out test

Cursus inhoud

    • Burn-out – Werkboek burn-out 00:00:00
    • Burn-out – 01 – Wat is een burn-out? 00:00:00
    • Burn-out – 02 – Symptomen burn-out 00:00:00
    • Burn-out – 03 – Oorzaken en cijfers 00:07:00
    • Burn-out – 04 – Therapiemogelijkheden 00:13:00
    • Burn-out – 05 – Burn-out voorkomen 00:13:00
    • Burn-out – 06 – Zelfhulp burn-out deel 1 00:34:00
    • Burn-out – 07 – Zelfhulp burn-out deel 2 00:00:00
    • Burn-out – 08 – Periode na een burn-out 00:06:00
    • Burn-out en Energie – mini cursus 00:00:00
    • Hoe krijg ik meer innerlijke rust? 00:00:00
    • Hoe leer ik gezond slapen? 00:00:00
    • Assertiviteitstraining 00:00:00
    • Opvoedvaardigheden – Cursusboek 00:00:00
    • Financieel gezond 00:00:00
    • Psychische klachten aanpakken met voeding – consumentenversie 00:00:00
    • Yoga in 21 days 00:00:00
    • Gezond in de liefde 00:00:00
    • Burn-out Vlaams 00:00:00
    • Burnout – Relax 1 00:08:00
    • Burnout – Relax 2 – Nature 00:43:00
    • Burnout – Relax 3 00:19:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 0 – Familiesystemen 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 1 – Werkhouding 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 2 – Lijfspreuk 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 3 – Buikademhaling 00:03:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 4 – Interesses 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 5 – Goed-Slecht voor mij 00:03:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 6 – De energierovers vinden 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 7 – Bewegen is nodig 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 8 – Waarvoor is de puberteit? 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 9 – Ben jij hoogsensitief? 00:03:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 10 – Omgaan met negatieve gedachten 00:03:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 11 – Omgaan met obstakels 00:00:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 12 – Tijgermetafoor 00:07:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 13 – Hoe voelen je spieren? 00:03:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 14 – Yin en Yang 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 15 – Emotie en stress 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 16 –Verwachting van je ouders 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 17 –Wie is je vader? 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 18 –Wie is je moeder? 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 19 – Combineer je kwaliteiten 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 20 – Carriere werk 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 21 – Mijn ideale dag 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 22 – Wat wil je wel 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 23 – Verantwoordelijkheidszorg 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 24 – Stressoren die nog leven 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 25 – Genieten 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 26 – Superwoman 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 27 – Afhankelijk 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 28 – Muziekontspanning 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 29 – Terug naar de oertijd 00:04:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 30 – Jouw verwachtingen 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 31 – Zwakte is sterk 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 32 – Narcisme 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 33 – De kracht van woorden 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 34 – Overtuigingen 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 35 – Inspirerende mensen 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 36 – Spijt 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 37 – Steunpartners 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 38 – Inspiratie 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 39 – Wat heb je nodig? 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 40 – Wat is schoonheid? 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 41 – Presteren 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 42 – Locomotief of wagon? 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 43 – Visualisatie oefening 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 44 – Lachen is gezond 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 45 – Verwachtingen en relaties 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 46 – Evenwichtig ademen 00:02:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 47 – Slachtoffer in de relatie 00:03:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 48 – Stresshormonen 00:04:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 49 – Jouw weg 00:01:00
    • Burn-out – Herstelprogramma– Dag 50 – Evaluatie Burnout therapie 00:01:00
    • Burn-out – 01 – Water 00:00:00
    • Burn-out – 02 – Tibetan relax 00:00:00
    • Burn-out – 03 – Mandala meditation 00:00:00
    • Burn-out – 04 – Meditation 40 min. 00:00:00
    • Burn-out – 05 – Meditatie 15 min. 00:32:00
    • Burn-out – 06 – Mandalameditatie part 2 00:22:00
    • Burn-out – Effectief slapen de vijf elementen 00:00:00
    • Burn-out course – E-books, videos and infographics 00:00:00
    • Burn-out – Motivate to empower 00:00:00
    • Burn-out – Burn Out Begone 00:00:00
    • Burn-out informatieblad 00:00:00
    • Burn-out toets 00:00:00
    • Hoe nu verder? Hulp nodig? 00:00:00
    • Cursus Burn-out 00:00:00

Cursus reviews

© Interplein Academy